ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

زندگی گذرگاهی برای آخرت

iran-stars.com


زندگی گذرگاهی برای آخرت/ انسان بی اعتقاد آینده ای مبهم و نامعلوم دارد:

مشاور امور بین الملل وزیر ارشاد گفت: انسان مؤمن از مرگ استقبال می‎کند و زندگی را گذرگاهی برای رفتن به آخرت می‏داند. درحالیکه انسان بی اعتقاد مرگ برایش هراسناک و پایان زندگی است.


دکتر "محمد علی آذرشب" در مورد سبک زندگی مبتنی بر باور دینی و عدم این باور به خبرنگار مهر گفت: انسان مؤمن خدا را پشتیبان خود می‎داند وقتی که در راه او قدم برمی‏دارد و با اعتماد به نفس کامل به آینده امیدواراست زیرا هر کاری که از او سر می‏زند را بیهوده و پوچ فرض نمی‎کند. این خودش نیروی عظیمی به او می‏دهد که در راه اهدافش گام بردارد و نتیجه اعمالش را اگر در این دنیا هم به آن نرسد در آخرت ببیند.


وی افزود: انسان مؤمن حتی تنگناهایی که در زندگی برایش پیش می‏آید خواست و امتحان الهی می‏داند و احساس می‎کند که با هر سختی که روبرو شد بدون وازدگی و ناامیدی پشت در بسته قرار نگیرد و با اتکال به خداوند از همه درها عبور کند. درحالیکه انسان بی اعتقاد به خدا دائم مضطرب و نگران آن چیزی است که ندارد یا از دست دادن آن چیزی که دارد. زیرا ایمان ندارد که همه چیز از آن خداست و خداست که به او می‏دهد و از او پس می‎گیرد.


مشاور امور بین الملل وزیر ارشاد تصریح کرد: بنابراین انسان بی اعتقاد به خدا آینده‏ای مبهم و نامعلومی دارد ولی وجود نفس مطمئنه در افراد مؤمن ألهای آنها را از هر اظطراب و نگرانی مصون می‏دارد.


این استاد زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران اظهارداشت: علاوه بر اینها انسان مؤمن معتقد است جهان هستی در حال آرامش و صلح است و بایستی روابط مثبتی با آن داشته باشد بنابراین برای فراهم آوردن زندگی بهتر در ارتباطش با طبیعت و انسانهای دیگر تلاش می‏کند. یعنی ارتباط انسان مؤمن با خدایش از روی عشق و محبت است.


این محقق و پژوهشگر حوزه علوم و معارف اسلامی درمورد اینکه چه نسبتی میان تعریف ما از مرگ و سبک زندگی وجود دارد یا به عبارت دیگر افراد معتقد به جهان پس از مرگ چه نوع سبک زندگی‏ای با افراد عدم اعتقاد به آن دارند هم تصریح کرد: انسانی که به جهان پس از مرگ معتقد است مرگ برای او پایان زندگی نیست بلکه آغاز یک زندگی دیگر است. انسان‏های بی اعتقاد به خدا مرگ برایشان هراسناک و وحشت‏آور و نگران کننده است و در زندگی به مشروب و مواد مخدر و قماربازی و امثال اینها پناه می‏برند. یعنی چیزهایی که انسان را از آگاهی و تفکر دور می‏کند و لذتهای آنی برای او می‏آورند و این یک حالت روانی است برای اینکه چنین انسانهایی می‎خواهند از واقعیت‎های زندگی فرار کنند و نفهمند که هر روز به مرگ نزدیک‏تر می‎شوند.

آذرشب درپایان یادآورشد: در حالی که انسان مؤمن از مرگ استقبال می‎کند و زندگی را گذرگاهی برای رفتن به آخرت می‏داند. فرق ایندو سبک زندگی بسیار مشهود و واضح است.


iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد