ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

۵ ادویه کاهش دهنده وزن

iran-stars.com


چاشنی نه تنها به غذا طعم می دهد بلکه باعث کاهش وزن نیز می شود. از این رو یکی از شایع ترین روش های کاهش وزن، افزودن ادویه به غذاست. اغلب کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند فکر می کنند باید غذای بدون ادویه مصرف کنند در حالی که باید متوجه باشند که رژیم کاهش وزن به معنای مصرف مواد غذایی سالم به جای مواد غیر سالم است. بهترین راه برای کاهش دادن میزان کالری دریافتی، افزودن ادویه به مواد غذایی است.

ادویه ها علاوه بر طعم دادن به غذا، وزن را نیز پایین می آورد. در این مطلب به نقل از «MSN» به ۵ نوع ادویه کاهش دهنده وزن اشاره می شود که بی گمان برای خوانندگان محترم مفید واقع خواهد شد.


▪ زنجبیل؛ علاوه بر داشتن طعم خوب، خاصیت مدر دارد و حرکت ماده غذایی و مایعات را در سیستم گوارشی بهبود می بخشد. مانع جذب کلسترول در خون می شود و سوخت و ساز بدن را تقویت می کند.

▪ دانه خردل؛ با ایجاد حرارت در بدن و تقویت روند سوخت و ساز، چربی بیشتری در بدن سوخته می شود. نتایج بررسی ها نشان داده است مصرف یک قاشق مرباخوری خردل تند، روند سوخت و ساز بدن را برای چندین ساعت ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می دهد.بنابراین خوردن خردل با غذای حاوی ۷۰۰ کالری، باعث سوختن ۴۵ کالری خواهد شد.

▪ فلفل سیاه: اگرچه همه ما این ادویه را در منزل داریم اما تقریبا کمتر کسی از خواص آن مطلع است. پیپرین که ماده اصلی موجود در این ادویه است، سوخت و ساز چربی را ۸ درصد افزایش می دهد. علاوه بر آن، سیستم گوارشی را بهبود می بخشد و به جذب بیشتر ماده مغذی کمک می کند.

▪ دارچین؛ افزودن یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به غذای روزانه باعث کاهش قند خون و در نتیجه کاهش وزن می شود. کلسترول مضر را ۲۷ ۷ درصد و چربی کلی را ۲۶ ۱۲ درصد کاهش می دهد. توجه داشته باشید، دارچین دارای ماده شیمیایی به نام «کومارین» است که در صورت مصرف زیاد به کبد آسیب می رساند.

▪ فلفل قرمز: نتایج سال ها بررسی ثابت کرده است، «کپسایسین» موجود در این ادویه به تقویت روند سوخت و ساز و افزایش سوخت کالری در بدن کمک می کند. از آن جا که این ادویه بسیار تند است، در گذشته اغلب مردم از مصرف آن پرهیز می کردند هرچند که بعدها تحقیقات نشان داد که فلفل قرمز اکسیده شدن چربی را افزایش می دهد، مصرف انرژی را افزایش می دهد و فعالیت سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند.



iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد