ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

محبوب ترین سرچ ها توسط ایرانی ها در گوگل

iran-stars.com


کل سود موتور جست‌وجوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

گوگل لیستی از محبوب ترین سرچ ها را توسط ایرانی ها منتشر کرده است .


الف مثل آشپزی:
بالاترین آمار جست‌وجو در حرف الف مختص به کلمه آشپزی بود. به نظر می‌آید کاربران ایرانی در اینترنت نیز به دنبال غذاهای خوش طعم و خوشمزه می‌گردند. این کلمه بیش از ۲۰ میلیون بار در گوگل جست‌وجو شده است. ذوق‌ ایرانیان با جست‌وجوی کلمه ‌آهنگ نیز رعایت شده است، این ‌کلمه بیش از ۱۳ میلیون بار مورد جست‌وجو قرار‌گرفته است.

ب مثل بانک ملی:
قصد تبلیغ برای بانک‌ملی را نداریم اما کاربران ایرانی بیش از ۱۳ میلیون بار این کلمه را در جست‌وجوگر گوگل وارد‌کرده‌اند و این نشانگر رشد بانکداری الکترونیکی در نزد ایرانیان است. این خوشحالی زمانی کامل می‌شود که بانک صادرات با پنج میلیون جست‌وجو در رتبه سوم قرار دارد. البته کلمه بازار‌کار نیز با ۱۰ میلیون بار جست‌وجو در مکان دوم جای‌گرفته است.

پ مثل پست:
مسئولان پست باید بسیار‌خوشحال باشند که ایرانیان بیش از ۴۷ میلیون بار این کلمه را جست‌وجو‌کرده‌اند. برای شرکت ‌پستی که‌ضرر دهی ‌آن ‌بسیار‌ زیاد است، این آمار می‌تواند نقطه امیدی در‌ تاریکی باشد. کلمه پرسپولیس و پارس‌خودرو با ۳۷ و هشت میلیون بار جست‌وجو در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

ت مثل تبیان:
سایت تبیان یکی از قدیمی‌ترین سایت‌هایی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. موسسه تبیان با تاسیس این سایت توانسته است تا کاربران بسیار‌ زیادی را مشترک خود ‌کند. این کلمه با ۴۱ میلیون بار جست‌وجو در‌میان کاربران ایرانی از معدود مواردی است که یک سایت جست‌وجو می‌شود.

ث مثل ثبت‌ نام کارشناسی:
ثبت‌نام کارشناسی یک میلیون و ۲۶۰ هزار بار جست‌وجو شده است. بازار ثبت‌نام در این قسمت بسیار بالاست، ثبت‌نام ازدواج دانشجویی و ثبت احوال نیز در رتبه دوم و سوم قرار دارد اما نکته جالب ثبت‌نام برج میلاد است که ۳۲۴ هزار بار مورد‌جست‌وجو قرار گرفته است. برج میلادی‌ها از همین حالا می‌توانند بر روی درآمدی نجومی ‌حساب باز کنند.

ج مثل جوک:
ایرانیان از دیرباز مردمانی شوخ طبع و خونگرم بوده‌اند و در قرن بیست و یکم نیز فناوری اطلاعات از شوخ طبعی ایرانیان بی‌نصیب نمانده است. کاربران ایرانی با ۱۹ میلیون بار جست‌وجوی کلمه جوک آمار بسیار بالایی از شوخ طبعی دیجیتال را به نمایش گذاشته‌اند.

چ مثل چوب:
هر‌چه بیشتر فکر کردیم به نتیجه نرسیدیم که ۳۶ میلیون بار جست‌وجوی کلمه چوب در بین کاربران ایرانی به چه‌دلیل است؟ شاید شما بتوانید پاسخ مناسبی را در این خصوص برای خود پیدا کنید.

ح مثل حوادث:
چندی پیش در گزارشی از ۱۰۰ سایت برتر ایرانی نوشتیم «ایرانیان عاشق حاشیه» در این گزارش نیز‌می‌توان صحت این جمله را به طور واضح مشاهده کرد. ۱۵ میلیون بار جست‌وجوی کلمه حوادث می‌تواند گواه این ادعا باشد. کلمه حج و حج عمره با سه و یک میلیون بار جست‌وجو به ترتیب دوم و سوم هستند.

خ مثل خدا:
۹۳میلیون بار اسم معظم خدا توسط کاربران ایرانی جست‌وجو شده است و کلمه خبر نیز با ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بار در رتبه دوم قرار دارد.

د مثل دختر:
قضاوت ۱۱۱ میلیون بار جست‌وجوی کلمه دختر در بین کاربران ایرانی را به‌عهده خواننده می‌گذاریم اما در رتبه‌های بعدی کلمات دانلود و داستان با ۲۶ و ۱۳ میلیون جست‌وجو قرار دارند.

ر مثل رقص:
کاربران ایرانی‌گوگل بیش از ۴۰ میلیون بار‌کلمه رقص را جست‌وجو کرده‌اند و روزنامه با هفت میلیون بار جست‌وجو در‌مکان بعدی قرار دارد.

ز مثل زنان زیبا:
زنان زیبا شش میلیون‌بار توسط کاربران ایرانی جست‌وجو شده‌اند.در رتبه بعدی زنگ موبایل با بیش از دو میلیون بار جست‌وجو قرار دارد.

ژ مثل ژاپن:
یکی از معدود کشور‌هایی که توسط کاربران ایرانی مورد جست‌وجو قرار‌گرفته، کشور ژاپن است. این کشور ۱۴۲ میلیون بار توسط این‌کاربران در‌گوگل جست‌وجو شده است. کلمه ژورنال نیز ۱۳ میلیون بار مورد جست‌وجو قرار گرفته است.

س مثل سایپا:
سایپا خودرو ملی خود را رونمایی کرد. آیا ۳۵ میلیون بار جست‌وجو برای این خودرو است؟

ش مثل شعر:
ذوق ایرانی در فضای سایبر نیز به رخ کشیده شده است. بیش از ۳۵ میلیون بار جست‌وجوی کلمه شعر در نزد کاربران ایرانی از ذوق شعر این کاربران خبر می‌دهد.

ض مثل ضرب المثل:
ضرب المثل‌های ایرانی‌ها از گذشته معرف این قشر بوده‌اند. در فضای سایبر نیز کاربران ایرانی ۱۳ میلیون بار کلمه ضرب المثل را جست‌وجو کرده‌اند. کلمه ضد $$$$$ نیز با ۷۱۳ هزار بار جست‌وجو از علاقه‌مندی این کاربران است.

ظ مثل ظهور امام زمان(عج):
کاربران ایرانی در‌فضای سایبر نیز ارادت خود را به مهدی موعود(عج) نشان داده‌اند. ظهور امام زمان(عج) به تعداد سه میلیون بار فضای جست‌وجوگر گوگل را مزین کرده است.

ع مثل عکس:
۴۶میلیون بار جست‌وجوی کلمه‌عکس در بین کاربران ایرانی نشان از علاقه وافر این کاربران به عکس دارد.کلمه عشق با ۲۸ میلیون بار جست‌وجو و عروس با ۱۴ میلیون بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

غ مثل غزل:
ذوق ایرانی با جست‌وجوی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار بار کلمه غزل کامل شده است. این کلمه یکی از کلماتی است که آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

ف مثل فال حافظ:
ای حافظ شیرازی بر ما نظر اندازی
شیرینی و حلاوت گرفتن فال حافظ به فضای سایبر نیز کشیده شده است.۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار بار جست‌وجو در گوگل توسط کاربران ایرانی صحت این ادعا را روشن می‌کند. $$$$$ شکن نیز با یک میلیون و ۹۱۰ هزار جست‌وجو در رتبه بعدی قرار دارد.

ق مثل قرآن کریم:
به کلمه «ق» که رسیدیم حدسمان درست از آب درآمد. ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار جست‌وجوی قرآن کریم شایسته ایرانیان بود و بس.

گ مثل گالری عکس:
کاربران ایرانی گوگل ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بار کلمه گالری عکس را مورد جست‌وجو قرار داده‌اند. کلمه گل نیز با ۱۸ میلیون بار جست‌وجو در رتبه بعدی قرار دارد.

ل مثل لبنان:
یکی دیگر از کشورهایی که کاربران ایرانی به آن علاقه وافری دارند، لبنان است. این کشور بیش از ۲۴ میلیون بار توسط کاربران ایرانی مورد جست‌وجو قرار گرفته است. کلمه لباس عروس نیز با هفت میلیون و ۳۰هزار بار جست‌وجو در مکان بعدی ایستاده است.

م مثل مترجم:
هفت میلیون و ۳۹۰ هزار بار جست‌وجو‌ی کلمه مترجم در سایت گوگل توسط کاربران ایرانی نشان دهنده رشد نرم‌افزارهای مترجم آنلاین در‌کشور است که می‌توان این نکته را به فال نیک گرفت.

ن مثل نور:
کلمه‌نور با بیش از ۴۷ میلیون بار جست‌وجو رتبه نخست را در کلمه «ن» دارا است و نوکیا نیز با ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار جست‌وجو رتبه‌دوم را در کشور‌دارد. نوکیا پیش از این ایران را یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خود قلمداد کرده بود.

و مثل وزارت بهداشت:
وزارت بهداشت با۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار جست‌وجو و وزارت علوم با ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار جست‌وجو بالاتر از ویکیپدیا قرار دارند.

ه مثل همشهری:
کلمه همشهری با ۲۱ میلیون بار جست‌وجو رتبه اول و همراه اول با ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار بار جست‌وجو در رتبه بعدی قرار دارد. اما نکته جالب رتبه‌سوم است که یک میلیون و ۷۳۰ هزار بار نام هدیه تهرانی هنرپیشه سینما در گوگل ثبت شده است.

ی مثل یوتیوپ:
اما نکته جالب و آخر این که سایت یوتیوپ با وجود $$$$$ شدن ۵۲ میلیون بار توسط کاربران ایرانی یافت شده است.

سود‌ گوگل از ایرانی‌ ها:
براساس نتایج تحقیقات به‌عمل آمده که چندی قبل از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده بود، کل سود موتور جست‌وجوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان – البته با قیمت دلار ۱۶۰۰ تومانی – تخمین زده شده است. براین اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین پنج بار در گوگل جست‌وجو می‌کند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جست‌وجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و ۸۲۵ بار اعلام‌شده است. در این بررسی‌ها مشخص شده که ۴۰ درصد کلیک‌کاربران ایرانی روی لینک‌های تبلیغاتی ظاهر شده در‌نتایج جست‌وجو است و ۷٫۳ بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال بر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. براین اساس میانگین درآمد گوگل به‌ازای هر‌کلیک بر لینک‌های تبلیغاتی ۱٫۰۴ دلار و میانگین درآمد سالیانه‌گوگل از هر کاربر ۷٫۳ دلار است و در‌مجموع این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی طی یک سال۲۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.


مو بر اسموت ا وی Smoth A Way

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد